۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

سخن مدیر مسوول - شماره117(20مهرماه1389)

دانشگاه مبدأ همه تحولات است. امام خمینی(ره)

با سلامی گرم خدمت شما دوستان گرامی،به خصوص شما سال اولی های عزیز که به دانشگاه روحی دوباره بخشیده اید.

شما بچه های ورودی جدید سال گذشته حضور نداشتید ولی بچه های قدیمی به خاطر دارند که پارسال نیز شماره اول »ایران آزاد« در سال جدید را نیز با همین سخن گهربار رهبر کبیر انقلاب شروع کردیم و برای امسال نیز دریافتم که هیچ گفتاری به از این سخن پرمحتوا نیست.

بله دوستان پیرجماران از سالها پیش دانسته بود که تحولات جامعه همه از دانشگاه نشأت می گیرد. شما عزیزانی که تازه حدود 20روز از زندگی جدیدتان یعنی دوران دانشجویی را طی نموده اید حتماً از وقایع و حوادث انتخابات سال گذشته شنیده اید و درگیر مسائل و اخبار پیش آمدها بوده اید و یا شاید حتی در راهپیمایی های اعتراضی و مسالمت آمیز سال88 شرکت نموده اید! همانطور که میدانید در 15ماه اخیر اتفاقات ریز و درشت زیادی رخ داده و هیچ کس قادر نیست واقعیات را کتمان کند و نمی تواند بر این حوادث تلخ وتاریخی سرپوش بگذارد. تو ورودی جدید که به این دانشگاه کهن قدم می گذاری باید بتوانی موقعیت و جایگاه خود را درک کنی و حتماً نیز می توانی چون تو دانشجوی دانشگاه تهران،سرآمد دیگران هستی و به نوعی نخبه به شمار می روی پس باید نسبت به جایگاه مهمی که در اختیارت هست در تمامی تحولات شریک باشی و به نوعی استراتژی فعلی جنبش سبز نیز بر اساس»آگاه سازی جمعی«شکل گرفته است و نشریه ایران آزاد نیز در تلاش است این هدف را دنبال نماید.

سخن را کوتاه کنم و کمی هم در مورد نشریه مستقل ایران آزاد برای شما بگویم. این نشریه حدود شش سالی است که با دانشگاه تهران و دانشجویان آن همراه است؛چهارسال با پردیس مرکز در تهران و حدود دو سال نیز با عزیزان دانشجو در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج ؛ البته گاهی مواقع شماره هایی از نشریه که ویژه به شمار میرود علاوه بر پخش در پردیس خودمان در پردیس مرکزی نیز توزیع خواهد شد! این نشریه که احتمالاً قدیمی ترین نشریه مستقل دانشگاه تهران به شمار میرود کارش را در پردیس کشاورزی چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری88 شروع نمود و تاکنون با تمامی فشارهای وارده بر این نشریه مستقل،»ایران آزاد«توانسته دید انتقادی خود به مسائل را حفظ کرده و آن را تماماً مرهون لطف های بیکران و همراهی شما دوستان عزیز میداند و مسوولان نشریه کاملاً به این موضوع واقف هستند که جز با همکاری و همفکریهای شما این نشریه نمی توانسته تا به کنون سرپا بماند. شما دوستان می توانید مطالب و دست نوشته های خود را به ایمیل نشریه ارسال نمائید و حتماً نشریه ایران آزاد از مطالب شما با صلاحدید هیئت تحریریه نهایت استفاده را خواهد برد و مطالب به اسم خودتان (به صلاحدید شما)چاپ خواهد شد؛البته در صورتی که فعالیت شما دوستان عزیز مستمر باشد شما نیز جزو هیئت تحریریه در خواهید آمد لیکن ذکر این نکته الزامیست که »ایران آزاد«یک نشریه کامل سیاسی نیست و در تمام زمینه ها از جمله اجتماعی،فرهنگی،علمی،ورزشی،صنفی و... نیز فعالیت می کند ولی شاید در بعضی از مواقع و نسبت به رویدادهای خاص پیش رو یکی از زمینه ها پررنگ تر از بقیه باشد.

و کلام آخر با شما دانشجویان فهیم

»ایران آزاد«آزاداندیش و مستقل می ماند و تا زمانیکه منتشر شود هیچ موقع مواضع و آرمانهای خود را تغییر نمی دهد؛ما برخلاف ارگانها و نشریات دیگر دانشگاه نه درآمد خاصی از نشریه داریم و نه بودجه مصوب میلیونی و متأسفانه باید بگویم این نشریه با این سابقه زیاد اتاق و دفتری نیز برای خود ندارد! ولی سرمایه ارزشمندی را دارا هستیم که دیگران ازآن برخوردار نیستند و آن سرمایه طلایی شما دوستان و دانشجویان آگاه هستید و تا موقعی که شما با ما هستید ما نیز با شما می مانیم و همه ما بدین نکته نیز واقف و آگاهیم که ”ما بی شماریم“

هیچ نظری موجود نیست: